Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

ΣΚΑΙ ‘’1821’’ και ‘’φθηνά’’ γιατροσόφια


Σε μια συζήτηση που είχα σε ένα άλλο forum, πάλι για το θέμα της σκοπιμότητας της σειράς ‘’1821’’ του ΣΚΑΙ, κατέληξα στο εξής συμπέρασμα.

Το ότι το ’21, ένα μάτσο χωριάτες, αμόρφωτοι και άξεστοι, όπως λένε κάποιοι, χωρίς καθόλου εθνική συνείδηση, όπως λένε κάποιοι άλλοι, μπόρεσε και δημιούργησε, με τη βοήθεια και τις καθοδηγήσεις των ξένων δυνάμεων, όπως λένε κάποιοι τρίτοι, ένα Εθνικό Κράτος, που συνεχίζει ως τις μέρες μας να υφίσταται, να υπάρχει και να ορίζεται, σύμφωνα με τον δεδομένο ορισμό, σίγουρα οφείλεται σε κάτι παραπάνω από εξαναγκασμό, προπαγάνδα, νουθεσίες ή ταξικές-οικονομικές-πολιτικές ή κεφαλαιοκρατικές σκοπιμότητες.

Η παγκόσμια Ιστορία, μας έχει διδάξει, και μας διδάσκει ακόμη, πως ‘’πλαστά και ανύπαρκτα Έθνη’’, δεν μπορούν να υπάρξουν, και αν υπάρξουν με τη βία, η ύπαρξή τους δεν μπορεί να συνεχίσει για πολύ καιρό.
Από τα ‘’πλαστά Έθνη’’ της Σοβιετικής Ένωσης (ταξικό Έθνος) και της Γιουγκοσλαβίας (έθνος καταγωγής), έως τα ‘’πλαστά Έθνη’’ των διαφόρων φυλών των κρατών της Αφρικής, που συνεχίζουν εις αεί τους εμφυλίους τους, και από τα πλαστά Έθνη όπως της Ισπανίας και των ΗΠΑ, έως τα Πλαστά Έθνη της Ασίας, όλες αυτές οι προσπάθειες επιβεβαιώνουν το δεδομένο πως ‘’πλαστά Έθνη’’ δεν δύναται να επιτύχουν και να συνεχίσουν να υπάρχουν.

Κάποια στιγμή η Αλυσίδα θα σπάσει. Κάποιος κρίκος, θα ραγίσει, και το , έστω και με τη βία δημιουργημένο, εγχείρημα θα αποτύχει.
Ακόμη και αν ‘’το βοηθάνε οι μεγάλες δυνάμεις’’, ακόμη και αν ‘’οι μεγάλες εταιρίες έχουν συμφέροντα στην ύπαρξη αυτού του  πλαστού Έθνους’’, ένα πλαστό Έθνος δεν θα αντέξει πολλά χρόνια.

Το εθνικό κράτος που δημιούργησαν οι φτωχοί, κατευθυνόμενοι, αγράμματοι κάτοικοι της χερσονήσου του Αίμου, με την επανάσταση του 1821, συνεχίζει ακόμη και σήμερα, να έχει τον ίδιο αρχικό του χαρακτήρα, τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, την ίδια ακριβώς εκείνη, αρχική αντίληψη (που κάποιοι χαρακτηρίζουν πλαστή), περί συλλογικότητας, κοινής συνείδησης, κοινών χαρακτηριστικών.
Αυτό δεν μπορεί να είναι τυχαίο.
Οι κάτοικοι αυτοί, και οι απόγονοί τους, δεν είναι καλύτεροι ή εξυπνότεροι από όλους τους άλλους ‘’πλαστούς λαούς’’, που κάποιοι σκοπίμως και καλοπροαιρέτως θέλησαν να δημιουργήσουν.  
Όχι. Αλλού είναι η αιτία.

Η αιτία είναι στα κοινά ερεθίσματα. Η αιτία είναι το σύνολο εκείνο των κοινών ερεθισμάτων που οδήγησαν όλους τους τότε ξεσηκωμένους, να θεωρήσουν τον αγώνα τους, ως ‘’αγώνα του Γένους’’, ως ‘’Εθνική Επανάσταση’’ και να απαιτήσουν ένα ‘’Εθνικό Κράτος’’.

Αυτά τα ερεθίσματα υπάρχουν.

Τώρα, μπορεί να υπάρχουν μεγάλη διαφωνία περί της κατανόησης αυτών των ερεθισμάτων. Εγώ μπορεί να τα ονομάζω παράδοση. Κάποιος άλλος μπορεί να τα ονομάζει θρησκεία. Κάποιος τρίτος μπορεί να τα πει κάπως αλλιώς. Πάντως, τα ερεθίσματα αυτά υπήρχαν.

Αν το καλοσκεφτείς, αυτός είναι και ο λόγος που ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ και η Επανάσταση. Διότι ήταν ξεσηκωμός ενός ολόκληρου Γένους, όχι μόνο ενός μέρους ή μιας κοινωνικής-οικονομικής-ταξικής (ας το πούμε όπως θέλουμε) ομάδας ανθρώπων που απλά κατοικούσαν δίπλα-δίπλα.
Αυτά δε τα ερεθίσματα, για τα οποία  μπορούμε να συνεχίσουμε να διαφωνούμε εις αεί για το ποια είναι, σίγουρα υπήρχαν τότε. Σίγουρα μια δύναμη πέραν της ταξικής-οικονομικής-συμφεροντολογικής, ένωσε αυτούς τους ανθρώπους, σε ένα κοινό αγώνα.

Αυτά τα ερεθίσματα υπήρχαν. Η όποια διαφωνία μας, έχει να κάνει με ‘’την κατανόηση’’ των ερεθισμάτων, όχι με την ύπαρξή τους.

Και αυτό, είναι κάτι που ένας Επιστήμονας, πχ Ιστορικός, θα έπρεπε να μπορεί να αναγνωρίσει.

Εφόσον δεν το αναγνωρίζει, δύο τινά ισχύουν:
Ή ο άνθρωπος αυτός, ΔΕΝ είναι σοβαρός επιστήμονας, ή εξυπηρετεί άλλους, μη επιστημονικούς, σκοπούς, και άρα τουλάχιστον θα έπρεπε να μην ασπάζεται τον ρόλο του ως επιστήμονα για να μιλήσει. 
Να αποδεχθεί πως ομιλεί όχι Επιστημονικά, αλλά ως σκοπεύων άλλους στόχους, πέραν του τίτλου του ως Επιστήμονα.

Αν το έκανε αυτό η σειρά του ΣΚΑΙ, θα ήταν έντιμο και θα με κέρδιζε, διότι είναι ενδιαφέρον να παρακολουθείς τι πιστεύουν προσωπικά, και για δικά τους οφέλη κάποιοι. Αλλά το να χρησιμοποιείς τον τίτλο ‘’Ιστορικό ντοκιμαντέρ’’ και χαρακτηρισμούς όπως ‘’αντικειμενικό’’ και ‘’τεκμηριωμένο’’, όταν δεν μπορείς να τεκμηριώσεις τα αυταπόδεικτα της επιστήμης της Ιστορίας, είναι εντελώς παράνομο.

Σαν τους κοινούς ‘’μάγους’’ που χρησιμοποιούν τον τίτλο του ‘’γκουρού’’, για να πουλάνε ‘’φθηνά’’ γιατροσόφια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου