Σάββατο 14 Αυγούστου 2010

Θρησκευτικός μεσαίωνας στις ΗΠΑ


-->
Μετά το χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου, στους δίδυμους πύργους, η κυβέρνηση των Η.Π.Α. έβαλε άμεσα εμπρός το σχέδιο ανακατασκευής των κατεστραμμένων κτηρίων.

Το έργο προχώρησε, και σε λίγο καιρό, τα νέα δίδυμα κτήρια θα δοθούν προς χρήση.

Ένα θέμα που έχει προκύψει το τελευταίο καιρό, και συζητιέται έντονα στις Η.Π.Α., είναι η διάθεση των κατασκευαστών των κτηρίων, να φτιάξουν ένα ναό μουσουλμανικό κοντά στο σημείο ‘’μηδέν’’ του χτυπήματος.

Στις Η.Π.Α., είναι δεδομένο πως σε κάθε κτήριο συνάθροισης κοινού εμπορικής ή επαγγελματικής χρήσης, οφείλουν να παρέχουν ειδικά διαμορφωμένους χώρους στους οποίος ο κάθε επισκέπτης του κτηρίου, θα μπορεί να ασκεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα.

Έτσι, υπάρχουν χώροι διαμορφωμένοι ως χριστιανικοί ναοί, εβραϊκοί ναοί, μουσουλμανικοί ναοί.

Κάτω από αυτό το πρίσμα, οι κατασκευαστές του κτηρίου επιθυμούν να παρέχουν και στους μουσουλμάνους υπαλλήλων των γραφείων των δίδυμων πύργων, τη δυνατότητα να έχουν το δικό τους θρησκευτικό χώρο.

Αυτή η προοπτική ξεκίνησε μια έντονη αντιπαράθεση που παίρνει και πολιτική χροιά, μεταξύ των υπερμάχων μιας τέτοιας εξέλιξης, και των επικριτών της.

Οι ,ακόμη αδιευκρίνιστες, υποθέσεις σύνδεσης του χτυπήματος της 11ης Σεπτεμβρίου, με μουσουλμανικές ομάδες ακραίου θρησκευτικού φανατισμού, έχουν οδηγήσει αρκετούς Αμερικάνους, κυρίως ανθρώπων που έχασαν δικά τους άτομα στην καταστροφή εκείνη, να θεωρούν μια τέτοια προοπτική ως ‘’προδοσία’’ στη μνήμη των άδικων θυμάτων.

Θεωρούν κακό να δοθεί δικαίωμα άσκησης της μουσουλμανικής πίστης, στο χώρο ο οποίος δέχθηκε την καταστροφή της μουσουλμανικής μανίας και οργής.

Υπάρχουν και εκείνοι όμως, που δεν θέλουν να συνδέσουν την ίδια την θρησκεία του μουσουλμανισμού, με την φανατική οπτική που έχουν συγκεκριμένες ομάδες πιστών αντιληφθεί την μουσουλμανική θρησκεία.

Συγκεκριμένα, ακόμη και όσοι από αυτούς, δέχονται πως μουσουλμανικές φανατισμένες ομάδες ήταν οι υπαίτιοι των χτυπημάτων της 11ης Σεπτεμβρίου, γνωρίζουν πως αυτό, έχει να κάνει με την αντίληψη των συγκεκριμένων εκείνων πιστών πάνω στα κείμενα του Κορανιού, και όχι στην ίδια την μουσουλμανική θρησκεία.

Για αυτό, και δεν θεωρούν πρόκληση την δημιουργία ειδικού χώρου άσκησης της μουσουλμανικής θρησκείας στα κτήρια αυτά, μιας και συνδέουν την καταστροφή άμεσα με τον μουσουλμανισμό.

Το θέμα πήρε πολιτικές διαστάσεις, κυρίως λόγω της μεγάλης κοινότητας μουσουλμάνων στις Η.Π.Α. Οι πολίτες αυτοί, κάτοικοι και πολίτες των Η.Π.Α., ουδεμία σχέση δεν έχουν με ακραίες μουσουλμανικές ομάδες κρούσης, και αντιλαμβάνονται την θρησκεία τους, σε διαφορετικό επίπεδο από ότι αυτές οι ομάδες.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να θεωρούν οι ίδιοι, προσβολή όταν ακούνε για σύνδεση της μουσουλμανικής θρησκείας με την τρομοκρατία.

Οι αντιδράσεις τους, στις κατηγορίες των επικριτών της δημιουργίας μουσουλμανικού τεμένους κοντά στα νέα κτήρια, οδήγησαν έως και τα δύο μεγάλα πολιτικά κόμματα των Η.Π.Α. να πάρουν θέση για το θέμα.

Οι μεν δημοκρατικοί, με τον αρχηγό τους και πρόεδρος των Η.Π.Α. να σχετίζεται παλαιότερα με την μουσουλμανική θρησκεία, δεν θα μπορούσαν παρά να τεθούν στην πλευρά της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των μουσουλμάνων επισκεπτών των νέων διδύμων πύργων, να έχουν ένα χώρο διαμορφωμένο κατάλληλα για να ασκήσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, όπως άλλωστε θα συμβαίνει και για τους πιστούς άλλων θρησκειών όπως της χριστιανικής και της εβραϊκής.

Η αφετηρία αυτής της στήριξης βασίζεται στο θεμελιώδες δικαίωμα της Ανεξιθρησκίας, και στο δικαίωμα που έχουν όλοι οι κάτοικοι των ΗΠΑ να πιστεύουν σε όποια θρησκεία θέλουν.

Βάση αυτού του δικαιώματος, θα θεωρούταν ρατσιστικό να απαγορεύσεις σε ένα χώρο συνάθροισης κοινού, το δικαίωμα σε κάποιες ομάδες να τιμάνε την δική τους πίστη, όταν συγχρόνως θα επιτρέπεις σε κάποιες άλλες, να τιμάνε τις δικές τους.

Από την άλλη, οι πιο συντηρητικοί ρεπουμπλικάνοι , υπερασπιστές των πλέον παρωχημένων αντιλήψεων, έσπευσαν να τεθούν υπέρ της απαγόρευσης της δημιουργίας μουσουλμανικού τεμένους, αναφερόμενοι και αυτοί με τη σειρά τους, με υποτιμητικά σχόλια για τη σύνδεση μουσουλμανικής θρησκείας και τρομοκρατίας. Κατά πολλούς εκ των συντηρητικών αντιλήψεων, η μουσουλμανική θρησκεία, είναι η γενετήσια αφετηρία της τρομοκρατίας, και οι μουσουλμάνοι πιστοί είναι εν δυνάμει τρομοκράτες.

Εκμεταλλευόμενοι , για ψηφοθηρικούς λόγους, την ευαισθησία που έχουν οι αμερικάνοι για το θέμα της επίθεσης της 11ης Σεπτεμβρίου, ισοπεδώνουν αντιλήψεις και απόψεις, κάτω από ένα ‘’τσουβάλιασμα’’ που μόνο ρατσιστικά μυαλά μπορούν να συνδέσουν.

Εκπρόσωπός τους, δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την μουσουλμανική θρησκεία ως ‘’ψεύτικη‘’ και το θεό της (τον Αλλάχ) ως ‘’ανύπαρκτο’’, με στόχο να μειώσει την θρησκεία αυτή, σε σχέση με την επικρατούσαν στις Η.Π.Α. προτεσταντική. Συγκεκριμένα, ο Μαρκ Γουίλιαμς δήλωσε πως ‘’το μουσουλμανικό τέμενος στους Διδύμους Πύργους, θα χρησιμοποιείται από τρομοκράτες για λατρεύουν τον θεό-μαϊμού τους’’.

Οι αντιδράσεις υπήρξαν άμεσες και έντονες.

Το θέμα έχει πάρει μεγάλη διάσταση στις ΗΠΑ και το ερώτημα που τίθεται ο καθένας να απαντήσει, είναι κατά πόσο μπορεί και πρέπει κάποιος να συνδέει μια ολόκληρη θρησκεία, με τις εξτρεμιστικές αντιλήψεις που μπορεί ο καθένας να αποκτήσει πάνω σε αυτή, μελετώντας της με τα δικά του, υποκειμενικά κριτήρια.

Κατά πόσο δηλαδή το να είναι ένας μουσουλμάνος τρομοκράτης, συνεπάγεται πως όλοι οι μουσουλμάνοι μπορεί να γίνουν, πως η ίδια η μουσουλμανική θρησκεία, είναι η γενετήσια αφετηρία της τρομοκρατίας.

Για εμάς εδώ, τόσα χιλιόμετρα μακριά, και με την συνείδησή μας απαλλαγμένη από πάθη και καταστάσεις που πιθανόν να επηρεάζουν την αξιολόγησή μας, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.

Καμία μα καμία σχέση δεν πρέπει να δημιουργηθεί ανάμεσα στα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου και της μουσουλμανικής θρησκείας.

Οπότε, καμία μα καμία ευθύνη, δεν πρέπει να βαρύνει την θρησκεία αυτή, με τα γεγονότα εκείνης της ημέρας.

Το γεγονός πως κάποιοι προσπαθούν να συνδέσουν και να υποβιβάζουν την μουσουλμανική θρησκεία, ως θρησκεία κάποιου ‘’ανύπαρκτου θεού, σε σχέση με το δικό τους’’, ή ως μια θρησκεία ‘’που γεννάει τρομοκράτες’’, μόνο σκοπιμότητες μπορούν να εκφράζουν. Σκοπιμότητες θρησκευτικού μεσαίωνα ή σκοπιμότητες ρατσιστικών ενστίκτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου