Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

Συζήτηση με έναν Αριστερό περί μεταναστών

- Μα, είναι και αυτοί άνθρωποι, και πρέπει να έχουν δικαίωμα στη ζωή.

- Σαφώς. Μα, τι ακριβώς δικαίωμα στη ζωή αποκτούν, όταν παραμένουν σε μια χώρα που δεν τους δίνει καμία δυνατότητα ώστε να φθάσουν τα όνειρά τους.

- Μα, αυτό συμβαίνει διότι υπάρχει ρατσιστική αντιμετώπιση από τους ντόπιους κάτοικους, που βλέπουν στο πρόσωπο των μεταναστών, την αιτία για την δική τους μιζέρια. Θεωρούν εσφαλμένα πως , φταίνε οι μετανάστες για την δική τους οικονομική κατάσταση, για την δική τους ποιότητα ζωής, χωρίς να κατανοούν πως για όλα αυτά, φταίνε πρωτίστως οι κυβερνήσεις, με τις πολιτικές που ασκούν και κατά συνέπεια, φταίνε πρωτίστως οι ίδιοι που επιλέγουν αυτές τις κυβερνήσεις.


- Σαφώς. Μα, αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα.

- Γιατί είναι άλλο ζήτημα. Αν κατανοήσει ο ντόπιος κάτοικος, πως αιτία της άσχημης θέσης του στην Κοινωνία των λίγων, δεν είναι ο μετανάστης, αλλά ο πολιτικός που κυβερνάει, τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα.

- Κοίτα να δεις που ακριβώς σφάλεις. Αν συμβεί αυτό που λες, δηλαδή, αν συνειδητοποιήσουν όλοι οι ντόπιοι κάτοικοι πως για την άσχημη θέση που βρίσκονται δεν φταίνε οι μετανάστες, αλλά οι πολιτικοί, τότε σαφώς και θα υπάρχει βελτίωση της κατάσταση αλλά μόνο ως προς την πλευρά των ντόπιων. Διότι, η ζωή των μεταναστών δεν θα βελτιωθεί καθόλου, αν εξαιρέσεις μερικές (ή πολλές) ρατσιστικές συμπεριφορές, οι οποίες όμως δεν παίζουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση μιας κατάστασης που απαγορεύει στους μετανάστες να πραγματοποιούν τα όνειρά τους για μια ποιοτική ζωή.

- Τι εννοείς;;; Δεν καταλαβαίνω γιατί πιστεύεις κάτι τέτοιο.

- Εννοώ το εξής: Όταν μίλησα προηγουμένως για μια κατάσταση που δεν επιτρέπει στους μετανάστες να βρίσκουν εδώ τον παράδεισο που ευελπιστούν, δεν περιορίστηκα στο θέμα των ρατσιστικών ενστίκτων. Μίλησα για την δυνατότητα που δίνει η Οικονομία μας, όχι το προϊόν της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής, αλλά η Εθνική μας Οικονομία, βάση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας, να καλύψει τις ανάγκες τόσων (και όχι τέτοιων) ανθρώπων.

- Δηλαδή;;;

- Δηλαδή, ακόμη και αν γίνει εφικτό το ουτοπιστικό σενάριο, οι πολίτες της χώρας να αφυπνιστούν όλοι τους, και να εκλέγουν ως κυβέρνηση έναν πολιτικό που είναι αδιάφθορος, έντιμος, ρεαλιστής, ικανός και άξιος, και καταφέρει να καλυτερέψει την οικονομία της χώρας, τη ζωή των κατοίκων και να δημιουργήσει μια Κοινωνία όπου όλοι θα μπορούν να ζουν κάτω από τις ίδιες συνθήκες, έχοντας τις ίδιες και κυρίως τις ίσες δυνατότητες για εξέλιξη, εξαλείφοντας ρατσιστικούς ή ταξικούς διαχωρισμούς, πάλι δεν θα λυθεί το πρόβλημα. Ξέρεις γιατί;;

- Γιατί;


- Διότι, ακόμη και αν η χώρα, γίνει ένας Υγιής Οργανισμός πάλι δεν θα μπορεί να διατηρήσει αυτή την Υγεία για απεριόριστο αριθμό κατοίκων. Η εκάστοτε Οικονομία έχει όρια δυνατοτήτων. Έχει όρια Παροχών. Ακόμη και μια ιδανική Οικονομία, δεν μπορεί να προσφέρει τα ίδια σε 1000 ή σε 10000 πολίτες. Ας υποθέσουμε πως η Ελλάδα αποκτά Υγιή Οικονομία. Και μέσω αυτής της Υγείας, οι 11.000.000 πολίτες της, ζούνε μέσα στην ευημερία. Πιστεύεις πως αν τα 11 εκατ. γίνουν 15 εκατ. μέσα σε 2 χρόνια, θα εξακολουθεί η Ελλάδα να προσφέρει τις ίδιες ποιοτικές παροχές;;;

- ...


- Μην το σκέφτεσαι. Δεν θα μπορεί. Θα αδυνατεί. Όχι διότι δεν θα θέλει, ή επειδή δεν θα ενδιαφέρεται. Απλά θα αδυνατεί, διότι η εκάστοτε Οικονομία έχει συγκεκριμένες δυνατότητες, που σαφώς και είναι δυνάμει εξελικτικές και αναπροσαρμοζόμενες, αλλά δεν παύουν να είναι συγκεκριμένες και να έχουν ένα τέλμα οριακό.
Δηλαδή, να σου φέρω ένα παράδειγμα. Από ένα μπουκάλι νερό, μπορεί να ξεδιψάσει ένας άνθρωπος. Αν μοιράσουμε ισόνομα το νερό, μπορούνε, ας πούμε, να ξεδιψάσουν 10 άνθρωποι.
Αλλά, αν τελικά, πρέπει να ξεδιψάσουν 100 άνθρωποι, μπορεί το συγκεκριμένο μπουκάλι να καλύψει αυτή την ανάγκη;;;
Όχι, διότι πολύ απλά, δεν φθάνει. Όση διάθεση να έχεις να το μοιράσεις, όση ικανότητα έχεις να μοιράζεις στα ίσα την ποσότητα νερού, δεν θα καταφέρεις να ξεδιψάσεις τους 100 ανθρώπους.
Μπορείς να βρεις πολλές αιτίες ώστε να δεχθείς όσους μετανάστες θέλεις, αλλά μία αιτία για να μην δεχθείς πολλούς, μπορεί να σου ‘’καπελώσει’’ όλες τις άλλες.
Και αυτή έχει να κάνει με τις πηγές της κάθε περιοχής.
Τι δυνατότητα έχει σήμερα, η Ελλάδα που όλοι γνωρίζουμε μιας και μέσα σε αυτή ζούμε, να δώσει δικαίωμα στο όραμα σε άπειρους μετανάστες;;; Όταν η ίδια η χώρα, δεν μπορεί να δώσει δικαίωμα στο όραμα στους ίδιους της τους (νόμιμους) κατοίκους.
Με αυτό το σκεπτικό, το να δεχθείς ασύστολα μετανάστες, είναι ανθρωπισμός ή καταδίκη;;;;

- Καλά όλα αυτά, κατανοητά πλήρως. Αλλά, το να λες ‘’δεν μπορώ να καλύψω τις ανάγκες των μεταναστών, λόγω της Οικονομίας μου’’, με το να λες ‘’δεν δέχομαι μετανάστες’’ είναι πολύ μακριά και ως επιχειρήματα και ως φιλοσοφία σκέψης.

- Μα, δεν λέει κανείς κάτι τέτοιο. Ακόμη και αυτοί που φαινομενικά τάσσονται ενάντια στην λαθρομετανάστευση, πρακτικά τάσσονται κατά της Ασύστολης Λαθρομετανάστευσης. Όποιος ομιλεί για Ποσόστωση, δεν εννοεί τίποτα άλλο (τουλάχιστον ξεκάθαρα) από ότι έχουμε πει παραπάνω. Να γίνει δηλαδή μια μελέτη, το πόσους μετανάστες μπορεί να αντέξει η χώρα. Και όταν λέμε ‘’αντέξει’’ δεν εννοούμε εις βάρος των υπολοίπων. Εννοούμε πόσους μετανάστες μπορούμε να δεχθούμε, παρέχοντάς τους τις ΙΔΙΕΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ευκαιρίες που παρέχουμε στους υπόλοιπους κατοίκους, χωρίς να περιορίζουμε ή να μειώνουμε τις παροχές στους υπόλοιπους.
Αυτό είναι Ποσόστωση. Το βλέπεις ρατσιστικό, ξενοφοβικό ή ακραίο;;

- Το βλέπω εντελώς μακριά από εκφράσεις του στυλ ‘’έξω οι ξένοι’’, ‘’έξω οι μετανάστες’’, ‘’η Ελλάδα στους Έλληνες’’ και λοιπές εθνικοπαράφρονες τσιρίδες.

- Δεν έχεις άδικο. Πολλοί εκμεταλεύονται το επιχείρημα της Ποσόστωσης, για να εκφράσουν τα Πάθη τους. Αλλά αυτό που οφείλεις να κάνεις πρωτίστως, αν θέλεις πράγματι να μάχεσαι για τα δικαιώματα αυτών των ανθρώπων, είναι να δεις την πραγματικότητα κατάματα, έξω από φανατισμούς και πολιτικές σκοπιμότητες.

Κατάλυμμα μεταναστών της Ελλάδος.













Κατάλλυμα μεταναστών στην Ελλάδα















Αυτή την ποιότητα ζωής, ονειρεύονταν αυτοί οι άνθρωποι, όταν άφηναν πίσω τα σπίτια και τις οικογένειές τους;;;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου