Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009

Τα σκάφη της πολιτικής μας ζωής...

Αν η θάλασσα ήταν η ζωή, και τα κύματα ήταν οι εναλλασσόμενες τάσεις και συνθήκες που συναντάει κάποιος στην πορεία του, ας προσπαθήσουμε να κάνουμε κάποιο είδος μεταφοράς, προς τους κομματικούς μας φορείς.

Υπάρχουν λοιπόν, μέσα στη θάλασσα, μερικά σπουδαία σκάφη, όπου δεν επηρεάζονται καθόλου από τα κύματα. Και είναι σπουδαία, ακριβώς από αυτό το χαρακτηριστικό τους.
Δεν παίζει ρόλο αν είναι μεγάλα, αν είναι μικρά, αν είναι καινούρια ή παλιά, αν είναι σύγχρονα ή παραδοσιακά. Σημαντικό είναι πως τα σκάφη αυτά, δεν επηρεάζονται καθόλου από τα κύματα. Επιλέγουν πριν ξεκινήσουν τη διαδρομή τους, και εφόσον νωρίτερα συμβουλευτούν τον καιρό, ξεκινούν με συνέπεια ως προς την τήρηση του δρομολογίου, πάντα πιστοί σε αυτό, πάντα όμως και έτοιμη να προσαρμόσουν το δρομολόγιο σε κάθε πιθανή περίπτωση αλλαγής των συνθηκών. Αυτά τα σκάφη, φθάνουν πάντα στον προορισμό τους, τις περισσότερες φορές στην ώρα τους, και αν χρειαστεί να καθυστερήσουν, καθυστερούν λίγο, διότι η επέμβαση στο αρχικό τους πλάνο, γίνεται πάντα οργανωμένα και με συνέπεια.
Τα σκάφη αυτά, δύσκολα βουλιάζουν, διότι είναι φτιαγμένα για ακριβώς αυτό το πράγμα. Να πλέουν, να αντέχουν τα κύματα.

Υπάρχουν και κάποια άλλα σκάφη, που ενώ χαρίζουν στην αίσθηση των οφθαλμών μια πολύ μεγάλη εντύπωση, δεν δίνουν μεγάλο βάρος στη κύρια λειτουργία τους, που είναι η πλεύση.
Τα βλέπεις συνεχώς να βρίσκονται αγκυροβολημένα στα λιμάνια, και βγαίνουν έξω για ‘’τσάρκα’’ μονάχα τις ηλιόλουστες ημέρες, όπου δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, είτε από κύματα, είτε από δυνατό άνεμο… Αυτά δεν τα σκάφη, δεν έχουν καμία πρακτικά χρηστική αξία, πέραν της φιγούρας και της εμφάνισης.
Είναι εκ κατασκευής φτιαγμένα για αυτή τη χρήση (αραγμένο στο λιμάνι, να κάνεις ηλιοθεραπεία) και δεν μπορούν να πλεύσουν όταν η θάλασσα είναι φουρτουνιασμένη.
Όπως τα προηγούμενα σκάφη, ούτε αυτά βουλιάζουν ποτέ, ακριβώς όμως επειδή στην φουρτουνιασμένη θάλασσα, αυτά είναι αγκυροβολημένα ασφαλή στο λιμάνι, περιμένοντας να καλυτερεύσει ο καιρός, για να συνεχίσουν τη φιγούρα τους.

Τέλος, υπάρχουν και μερικά άλλα σκάφη, συνήθως τα μικρά, που αν και δεν έχουν φτιαχτεί για να παρέχουν ανέσεις και φιγούρα, μιας και δεν εξυπηρετούν τέτοιες ανάγκες, δεν ανταποκρίνονται ούτε στην ανάγκη της συνεχόμενης πλεύσης.

Είναι μικρά σκάφη, τα οποία ναι μεν επιδέχονται περαιτέρω βελτιώσεις ή επεκτάσεις, αλλά δυστυχώς, η αρχική τους κατασκευή είναι και η καταδίκη τους. Αναγκάζονται να πλέουν, και ενώ στην γαλήνια θάλασσα, μπορούν να καμαρώνουν πως , εν αντιθέσει με τα παραπάνω σκάφη, αυτά εξυπηρετούν τις ίδιες ανάγκες, μεταφοράς και πλοήγησης, αλλά με ΠΙΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ τρόπο, άρα μέσω άλλων χαρακτηριστικών, στην τρικυμία, αποδεικνύουν συνεχώς την αδυναμία τους. Παρασέρνονται συνεχώς από τα κύματα, αδυνατώντας να κρατήσουν σταθερή της πορεία τους, χάνοντας συνεχώς τον αρχικό τους προορισμό, καθώς είναι ανάξια να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες.
Τα σκάφη αυτά, αν το φιλοσοφήσεις, δεν είναι για κάτι σοβαρό.
Είναι απλώς, μια κακή απομίμηση των χλιδάτων σκαφών, μιας και αυτά κινούνται μονάχα στη γαλήνη, και απλά εξυπηρετούν άλλη ΠΕΛΑΤΕΙΑ, με πιο ‘’παραδοσιακές’’ και ‘’πατροπαράδοτες’’ ανάγκες, και όπως τα χλιδάτα μεγάλα αστραφτερά σκάφη, όταν βλέπουν την φουρτούνα, αποφασίζουν να κλειστούν στην ασφάλεια του λιμανιού, ενώ δε αν είναι ήδη έξω στα ανοιχτά, γίνονται έρμαιο των κυμάτων.
Αυτά τα σκάφη είναι και εκείνα που βουλιάζουν πιο συχνά.
Διότι, πολλές φορές, η ξέφρενη απληστία τους να αναδειχθούν παραπάνω από τα χλιδάτα, που αράζουν στα λιμάνια, αποφασίζουν να μετουσιωθούν στα πρώτα σπουδαία σκάφη, που όμως δεν είναι.
Οπότε, στην πρώτη αναποδιά του καιρού, είναι και τα πρώτα που βουλιάζουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου